FAQ’S

  • بحث السيرة الذتية

    اضافة جديدة للبحث عن السيرة الذتية لمقدمي الخدمة والرعاية الطبية منها تسهيل عملية البحث والتدقيق

  • أنشاء ملف شخصي

    من الأفضل أنشاء ملف تعريفي في الموقع اوكي كير لتسهيل علي طالب الخدمة الوصول الي ملفك الشخصي بسهولة

  • أضفة وظيفة

    يوجد كثير من مواقع الوظائف المتعددة علي الانترنت ولكن لا يوجد موقع متخصص لرعاية الصحية ومقدمي الرعاية بشكل احترافي ومميز عن بعض الشركات التوظيف

لا تجد سؤالك؟

لا تستطيع أن تجد إجابة لسؤالك؟ ليس هناك أى مشكلة!

أتصل بنا

الاسئلة الشائعة

اوكي كير مش شركة توظيف، اوكي كير موقع للوظائف الرعاية الصحية ومقدمي الرعاية . الشركات اللي عايزة تعين موظفين وعمال بتعلن عن الوظائف من خلاله. احنا بنسهل على الشركة عملية البحث عن موظفين وعلى أي حد بيدور على شغل إنه يبحث عن وظيفة، الشركة هي اللي بتعلن عن الوظيفة، وهي اللي بتختار الموظفين اللي هتعينهم. أي حد بيدور على شغل يقدر يسجل على اوكي كير ويقدم على وظائف والخدمة دي مجانية 100%.
الشركات و مكاتب الرعاية  بيدفعوا مقابل مادي عشان يعلنوا عن الوظائف الخالية على اوكي كير لأنهم محتاجين عمال وموظفين كفء. لما أنت بتقدم على الشغل احنا بنوصلهم بياناتك وبيانات بقية المتقدمين على نفس الوظيفة عشان يختاروا منهم ويتواصلوا مع أنسب حد للوظيفة.
أي حد بيدور على شغل يقدر يسجل على اوكي كير ويقدم على وظائف والخدمة دي مجانية 100%. احنا بنتأكد من مصداقية الشركات بإننا نتأكد من السجل التجاري والبطاقة الضريبية عشان نتأكد من هوية الشركات وإن الوظائف حقيقية فعلا. مفيش وظائف وهمية لأن الشركات بتدفع مقابل مادي عشان يعلنوا عن الوظائف على اوكي كير.
هدفنا فى اوكي كير إننا نساعد أكبر عدد من الناس اللى بيدوروا على شغل. بنحلم نساعد على توظيف أكتر من مليون شخص من خلال اوكي كير.
فرص الشغل متوفرة لأي حد سواء رجال أو سيدات طالما معاه بطاقة الرقم القومي.
موقع اوكي كير عليه كل أنواع الوظائف الرعاية الصحية والتمريض وفي شركات جديدة بتعلن عن وظائف جديدة كل يوم. تابع الموقع كل فترة عشان تشوف الوظائف المتاحة، وكمان ممكن تكلم خدمة العملاء عشان تتابع الوظائف الجديدة المناسبة ليك.
احنا مش بنتصل بالناس اللي سجلوا لكن لو عندك مشكلة في التسجيل كلمنا على أو. لما بتقدم على وظيفة بياناتك بتتبعت للشركة. لو الشركة ناسبتهم بياناتك بيكلموك على الرقم المتسجل عندنا وبيحددوا معاك مقابلة. لو محدش من الشركة كلمك ممكن الشركة تكون عينت حد تاني أو لقوا بياناتك مش مناسبة للوظيفة. بننصحك تقدم على أكتر من وظيفة عشان تزود من فرصك.
1- لما بتقدم على أي وظيفة احنا بنوصل للشركة بياناتك عشان يقدروا يتواصلوا معاك. 2- لو بياناتك ناسبتهم بيكلموك عالتليفون عشان تيجي المقابلة. 3- عشان تعرف حالة طلب التقديم بتاعك، ادخل على الموقع وسجل دخولك وادخل على "لوحة التحكم". 4- في أسفل "لوحة التحكم" بتقدر تشوف حالة طلبات التقديم بتاعتك، وتقدر تعرف إذا تقديمك تمت مشاهدته من الشركة أو لأ. 5- لو بياناتك كانت مناسبة هيتكتب إنك مناسب، ولو مكانتش مناسبة هيتكتب إنك مرفوض. 6- لو الشركة رفضت طلبك ممكن تكلم مسئول توظيف فرصنا على الخط الساخن وتتابع الوظائف الجديدة اللي نزلت وتقدم على اللي يناسبك منها.
أسباب الرفض بتختلف حسب كل شركة واحتياجاتها. ممكن تكون بياناتك مش مناسبة لمتطلبات الوظيفة أو لأن عدد المتقدمين كبير والتنافس كان عالي على الوظيفة فالشركة اختارت متقدمين تانيين. عشان تزود فرص قبولك في الوظائف: 1. احرص إنك تحدث بياناتك باستمرار. 2. أضف أكثر من رقم تليفون. 3. قدم على أكبر عدد ممكن من الوظائف المناسبة لك. 4. كل فترة ادخل على الموقع أو كلم الخط الساخن عشان تتابع الوظائف الجديدة.
عشان نحافظ على بنود الخصوصية للشركة، موقع اوكي كير مش بيوفر معلومات للتواصل مع الشركة. الشركة هتتواصل الشركة معاك بس إذا تم قبولك للوظيفة.